Billigere end discount

BASALT er navnet på Salling Groups nyeste supermarkeds-kæde, der skal være endnu mere discount end f.eks. Netto, som også er ejet af Salling Group. Priserne bliver billigere end discount, lover kæden. Til gengæld spares der på EL og antal af varer.

Kædedirektør Braw Bakir i den nye Basalt-butik i Viby J.

De første tre butikker i kæden er allerede åbnet. Første butik kom på Amager, mens næste kom i Helsingør. Også vest for Storebælt er der åbnet en butik i kæden, der ligger i Viby J.
Salling Group forventer at åbne minimum 10 butikker i kæden inden Jul, og fortsætter med at åbne endnu flere efter nytår.

Et helt nyt koncept
Varerne i Basalt vil stå på paller, så medarbejderne ikke skal bruge så meget tid på at sætte varer på plads. Der vil være mange af hver vare på hylderne, så butikkerne ikke behøver varelevering så ofte. Og så vil der være mindre belysning, ingen frost- eller kølevarer og et langt mindre udvalg end i andre butikker.
Basalt vil have cirka 1.000 varer i butikken, mens en almindelig Netto-butik har omkring 3.500 varer.
Her kan du kun købe en slags dåsetomat, men til gengæld er den billig.

4 Nøglepunkter for den nye kæde:

  • Begrænset Sortiment
  • Ingen Køl & Frys
  • Mindre Personale
  • Ingen lange åbningstider

Til gengæld for man landets laveste priser.


Del dette indslag