Kunderne raser over Danske Bank

danskebank2-430Nu skal privatkunder i Danske Bank til at betale op til 120 kroner i kvartalet for at være kunde hos Dansk Bank. Farvel og tak, skriver et væld af kunder på Facebook.

For kort siden kom det frem, at Danske Bank planlægger at indføre et fast gebyr for at have en konto i banken, og det har fået rigtig mange af bankens kunder op i det røde felt.

Danske Bank vil fremover inddele sine privatkunder i seks grupper og samtidig introducere abonnementsbetaling for at være privatkunde i banken.

Kun kunder med et samlet engagement på over 750.000 kroner slipper for at betale det nye abonnement, men de kunder, der er placeret lavest på rangstigen, kan komme til at betale op til 120 kroner i kvartalet.

 

Kundeflugt
Efter nyheden kom frem har Danske Banks Facebook-side været rødglødende af flere hundrede rasende beskeder fra sure kunder, hvoraf mange melder deres afsked som kunder.

2town.dk’s redaktion lagde vejen forbi Danske Banks Facebook-side og bringer her et par få eksempler på kundernes vrede kommentarer til bankens nye tiltag:

“Farvel DB. Abonnement! Sikken nyhed efter at have opdaget at min kæreste betaler 800 kr i såkaldt lånepremie for at have en kassekredit som ikke har været brugt i 10 år”, Kim Munk.

“Endnu et umoralsk tiltag fra denne fidus bank, der trods alt var årsag til krisen og som jeg holdt oven vande med mine skattepenge. Kæresten skifter også bank nu, hvad venter I alle på?”, Rene Nøttrup.

“I må have spist SØM! Er det det her I kalder ‘New Normal’?”, Martin Salo.

“Abonnement for at få lov til at handle i Dansk Bank – no way!”, Ole Hallum Holst.

“Farvel, Gid Danske Bank må få den massive modstand og kundeflugt de fortjener”, Trine Mortensen.

“Den omvendte Robin Hood – Danske Bank. Farvel og tak for denne gang, kommer næppe tilbage”,
Kevin William Simpson.

 

Der er hundredevis af vrede kommentarer og det strømmer konstant til med nye.
Besøg evt. selv Danske Bank på Facebook for at læse flere kunde-kommentarer: DANSKE BANK på FACEBOOK

 

Forbrugerrådet: Alle bør have ret til en gratis bankkonto
I Forbrugerrådet frygter afdelingschef Vagn Jelsøe, at den nye betaling spreder sig.

“Sker det, må politikerne gribe ind med lovgivning. Det bør være muligt at have en konto i en bank, uden at det koster noget”, siger han.

Direktør Kim Valentin fra Finanshuset i Fredensborg, der rådgiver folk om privatøkonomi, forudser en massiv kundeflugt fra Danske Bank.

“Det her kommer til at koste. Det er ikke noget, kunderne ønsker. Det er udtryk for, at Danske Bank er meget langt væk fra sine kunder”, udtaler han ifølge Berlinske Business.

Kim Valentin ser udspillet som tegn på, at Danske Bank er ved at skyde sig selv i foden, fordi banken skræmmer små kunder væk, som på sigt kan blive store og lukrative.

“Det svarer til at indføre et gebyr for at lade kunderne kigge på hylderne i en butik”, siger han.

Direktør John Norden fra Mybanker.dk kalder Danske Banks udspil ‘en farlig strategi’, der kan give bagslag.

“Der er en hårfin balance mellem at miste dårlige kunder, og samtidig undgå at miste de gode”, udtaler han ifølge Berlinske Business.

 

Se iøvrigt også, meget apopos, DAGENS JOKE 

 


Del dette indslag